04.11.2017

Å minnes mine.

Jeg har lagd en gravkrans for å minnes mine på Allehelgensdag. Kvitkull (populært kalt reinsmose) er et tradisjonsrikt materiale for gravkranser. Men den trenger litt grønt for å bli ekstra fin synes jeg.  Derfor bruker jeg ofte kråkefot sammen med kvitkrull. 

Mens løvet faller over slektsgraven, er det mange minner fra barndommen som kommer opp som en film i hodet mitt. Det å kjenne på slektstilhørigheten har kommet mer og mer ettersom jeg selv har blitt mer voksen. Og det har jeg sikkert tilfelles med mange.

At disse silkerosene har fått plass i kransen, er fordi de minner meg om alle masipanrosene min far som var konditormester, lagde når han levde. Det å pynte en krans kan godt sammenlignes med å pynte en kake, så jeg har vel blitt inspirert i barndommen.

Må de hvile i fred, mens jeg hedrer deres minne.

Ha en fin Allehelgensdag!

Hilsen Kari
tlf 95137750


2 kommentarer:

  1. Nydelig krans du har laget :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Hanne! Sett igang og prøv du også!

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!