14.06.2015

Sommerlig kremmerhus.

Nå er det endelig blitt sommer også her på Finnskogen. Men først i uka var det nattefrost og det likte ikke mine sommerblomster. I går hadde jeg besøk her på Atelier Kari fra Bygdekvinnelaget i Skotselv. Når jeg skulle få slikt et storfint besøk, kunne ikke alle blomsterpotter være tomme. Så kremmerhuset ble fylt med brudespirea fra en hagevenninne som ikke var like uheldig med nattefrosten.

Dette store kremmerhuset i firkantnetting/kaninnetting lagde jeg for noen år siden, og det er fint å dekorere i til alle årstider. Det er en mellomstor sinkbøtte oppi til vann eller jord, for kremmerhuset passer godt til sommerplanter også.

Denne firkantnettingen er litt stiv og arbeide med, men be noen om litt hjelp, så får du det nok til. Når nettingen er stiv, blir resultatet stødig og holder seg fint i mange år. Jeg har brukt kramper av ståltråd for å sy sammen kremmerhuset. Og så er det bare å fylle det med noe sommerlig og flott!

Ha glade sommerdager!


kar-rudi@online.no

3 kommentarer:

  1. Nattefrost i juni, så merkelig alt har vært i år. Bra du hadde en hagevenninne som kunne hjelpe deg med blomster da. Ha en fin dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja det var fint at Marit kunne hjelpe meg, og jeg synes brudespireaen kledde kremmerhuset godt. Ha en fin dag selv! :o)

      Slett
  2. Anonym6/14/2015

    Herlig, Kari!
    Stadig noen gobiter fra deg ;-)
    Ha en riktig fin søndag!
    Klem fra Anne- Britt :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!