09.05.2014

Men Kari da, Plæstikk!

Mens snø og regn preger vårværet hos meg, har jeg vært så crazy å ta fram plæstikken. Hageentusiastene deler sine bilder på sosiale medier av blomstrende hager og mangolia i full blomst, og  jeg har nærmest gått av skaftet i misunnelse og stukket noen silkemangolia i hengevaser i vinduer.
 
Silkeblomstene ble kjøpt inn for å rives i stykker og ha som pynt i flaskekjølere av is når disse skal støpes til sommerfesten. Nå får de henge i vinduet og vente på sommeren så lenge, og så viser jeg fram flaskekjølerne av is når det er tid og vær for hagefest til sommeren.
 
I mellomtiden har jeg travle dager i atelieret med å lage lavhjerter og andre naturdekorasjoner. Kjøpeblomstene fra tidligere i vinter, står i full blomst, og skaper mer naturlig glede enn silkeblomster. 
 
Ha fine og kreative vårdager!


kar-rudi@online.no

6 kommentarer:

  1. Jeg synes nesten synd på deg! Sier jeg som bor på et sted hvor bjørken er nyutsprunget og nydelig grønn. Bra du klarer å trøste deg med eller uten plæstikk!

    Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Egentelig ikke synd på meg, kjære deg! Her er våren lang, og det er jo deilig. Kaller det Slow Spring og legge merke til de små undrene som storskogen har å by på. :o)

      Slett
  2. Anonym5/10/2014

    He he, du er da morsom og da, Kari ;-)
    Håper snart våren får skikkelig tak hos deg. Selv har jeg STOR glede av å gå runde på runde i hagen min, og jeg storkoser meg. Å se alt som kommer opp trofast år etter år.
    Ønsker deg en riktig fin helg!
    Klem fra Anne- Britt :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper at våren blir snøfri heretter, Anne-Britt. Nyter våren i storskogen!

      Slett
  3. Det må være lov å fuske litt når våren er lunefull. Hjertet ditt er ihvertfall ikke av plast. Nydelig!

    SvarSlett
  4. Takk for skryt av hjertet Janne! Som du vet har jeg satt meg som mål å ikke jukse, men litt humor må en jo ha når en har frost hver morgen og naturen er på vent.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!