04.09.2013

Herlige og kreative Evelyn i Elle-Villa!

Til helga skal jeg på besøk. Jeg skal til Elle-Villa i Åsbygda i Stange. Til dette store flotte ombygde bedehuset som er restaurert til galleri, atelier og utsalg av filtmaker Evelyn Refsahl. Og nå til helga er det åpning av ny utstilling og jeg gleder meg veldig! Også til å treffe Evelyn som er en av de mest kreative sjeler jeg har møtt.
 
Jeg kommer til å skrive varmt om kreative småbedrifter en gang i blant framover, for det er så mye flinke folk å beundre, som mot alle odds skaper noe helt egenartet.
 
Det jeg mest beundrer hos Evelyn er hennes faglige dyktighet som filtmaker med bruk av norsk ull. Her er det ikke mye kladdete filting, alt er sirlig og ordentlig gjort med Evelyns dyktige hender, og med en form- og fargesans som er sjelden å se.
 
 
På Elle-Villa kan du også se mer enn Evelyns egne arbeider. Hun er flink til å vise fram andres håndverk og kunsthåndverk, så det er alltid mye spennende å se. Elle-villa har egen Facebook side med informasjon om åpningstider og så videre. Åpent 5. - 8. september. Torsdag til 18, ellers 12 - 16
Mye nytt i klær i silke, lin og ull viser hun fram denne gang.
 
Hvor du finne de flotte modellene til hattene dine Evelyn, det vet jeg ikke, men jeg har fått akutt lyst på en ny luehatt så jeg kan gå vinteren trøstig i møte. Kanskje tør jeg gå med en rød hatt?

Har du også lyst til å besøke Elle-Villa? Kanskje vi sees?


kar-rudi@online.no

2 kommentarer:

  1. Hei Kari. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Vi i Molde gleder oss virkelig til du kommer på besøk. I helga er det Innflytterdag i Molde. da skal Hagelaget delta med "Stand" og det skal bli kjekt. Når det er unnagjort vil vi gripe fatt i planleggingen og det som nå må ordnes i forkant av ditt besøk. Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  2. Jeg gleder meg veldig til å besøke dere i Molde ! Fint med kurs på vestlandet!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!