02.08.2012

Dekorasjoner i Svullrya.

Svullrya er Finnskogens hovedstad, et lite tettsted med noen få butikker, bensinstasjon, kafe og motell, kirke, skole, museum og Atelier Kari rett utenfor sentrum. Og sentrum er ved dagligvarebutikken Grue Finnskog Forbruksforening. Utenfor "Foreningen" sitter det ofte noen på "jugarbenken" og leser aviser eller prater med andre. Og i år blomstrer det i Svullrya.

Ellve stokkestativ, jeg kaller dem Hager på Staur, er satt opp av Hagelaget på Skogen på dugnad. Jeg bidro med ide og hjelp til montering. Hagelaget har stelt alle blomsterkurvene på omgang. Et fint initiativ og hyggelig for oss som bor her og de som reiser gjennom vårt lille tettsted.

Da Vegvesenet opprustet vegen og lagde den fine gang- og sykkelstien for ca 30 år siden, var det ingen fokus på miljøprioritert gjennomkjøring og estetikk. Derfor er Hagelagets bidrag desto mer velkomment. Vi er alle spente på hvor lenge de varer, om de overlever vinteren og hva vi skal ha oppi til pynt da. Jeg har noen ideer på lur.



kar-rudi@online.no

4 kommentarer:

  1. Så trivelig med naturlige stativer og blomster i Svullrya! Har bare så vidt vært der i år! Kom fra Hytjantorpet og svingte ved Tanken! Liker meg godt der og har tradisjon med å være der...anene mine kommer fra Finnskogen! Ha en trivelig søndag og det ble noen fine ting og møbler på auksjonen sist helg!

    SvarSlett
  2. Du får ta en tur til meg neste gang du er på disse kanter, men husk å ring først for å sjekke om jeg er her. Ha en trivelig sensommer!

    SvarSlett
  3. Det var virkelig flott Kari!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja Hagelaget er flinke, og det er bare hyggelig å hjelpe til med gode ideer og vise dem hvordan de lager Hager på Staur. Nå har de stått i 5 år, så de positive erfaringene med holdbarhet både sommer og når de på vinteren med lyng og fuglenek er fint å formidle videre.

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!