04.08.2010

Lek med røsslyng

Her på Finnskogen blomstrer røsslyngen fra ca. midt i juli til midten av august. Da er det flott å plukke og lage noe som gir god lukt inne. I år har min lek med røsslyng resultert i en dobbel hengekrans.

Den ble montert med silkebånd i midten.

Etter en liten skogtur bandt jeg meg to kranser i ulik diameter.

Så hang jeg de opp med tynn sølv metalltråd i først en etasje og så en til.

Lilla  transperante silkebåndet er knytt i midten, før jeg hang den i atelieret for å gi god duft og fryde øyet.

Jeg er glad i hengekranser, de kan lages i mange materialer og så krever de ikke veggplass. Heng dem gjerne i taket ved et vindu, så de kan sile lyset og få litt skiftende karakter. Vil du vite mer om røsslyng og hva jeg bruker den til, så se på bloggens etiketter og finn flere røsslynginnlegg.

Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.

Jeg har plassert min blogg i Svullryanorske bloggkart!

1 kommentar:

  1. For noen flotte kranser du har laget. Blir imponert:) Ha en fin kveld:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!