11.03.2010

Må hive meg på hæla! Finnskogutstillingen er til helga!

Denne uka har jeg kunnet kose meg med til å lage buketter til et skogseminar på Kongsvinger. Norges største skogkommune. Jeg har lagd bukettholdere med noen blomster som skulle gis bort til de som skulle ha presentasjoner.
Her er en av bukettholderne som består av bjørk, minikuler av brødlav og en furukvist med lav som danset ned med snøras tra trærne for et par uker siden.

Slik ble buketten med roser og minigerbra. Kontrasten mellom rustikk skog og sarte blomster er fascinnerende.

Men nå må jeg hive meg på hæla! Det forventes at jeg skal lage mye fint til Finnskogutstillingen, og det er mange mosedotter og kvister som skal barbeides før jeg er fornøyd. Og nå er det knapt to arbeidsdager igjen!

Vi er heldige her på Finnskogen som har drivandes folk til å arrangere Finnskogutstillingen 2010 . Med Marit Korbøl i spissen sørger de for å glede hele regionen og tilreisende med en unik kulturmønstring hver vinter år etter år siden midten av 80-tallet.

Og hva er så unikt med Finnskogutstillingen? Jeg er først og fremst begeistret for den spesielle opplevelsen det er å se proffesjonelle kunstnere og glade amatører presentert sammen. Internasjonalt kjente kunstnere stiller ut under samme paraply som oss andre. Blandingen av billedkunst, kunsthåndverk, brukskunst og mer allminnerlig håndarbeide og amatørbilder gir nok publikum en særegen opplevelse for de lar seg begeistre år etter år. Ta en tur til Svullrya du også da vel!

6 kommentarer:

  1. For et nydelig arbeid!
    Lekkert med det rustikke og den sterke rosa fargen, nydelig kontrast!
    Lykke til med forberedelsene til Finnskogutstillingen :))
    Ønsker deg en strålende dag!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  2. Atelier Kari3/11/2010

    Hjertelig takk, snille deg! Fin dag til deg også!
    Kari

    SvarSlett
  3. nurk563/11/2010

    Så utrolig flink du er! Du skaper gull av gråstein. Lykke til med utstillingen!

    SvarSlett
  4. artig å se en ny dekorasjon fra deg :) De er veldig fine disse bukettholderene dine.

    SvarSlett
  5. Ja, dette var nydelig arbeide!
    Hilsen Fredrikke :o)

    SvarSlett
  6. Atelier Kari3/15/2010

    Takk så mye for skryt! Koser meg med slike oppmuntringer!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!